onsdag 15 april 2009

Lite fler alster från mitt bröllopsalbum.

Jag älskar svartvita foton & jobbar helst med det har jag märkt, det går att göra så mycket mer känns det som. Samtidigt är det kul med färgkort eftersom man kan få så fina färgkombinationer om man hittar rätta pappret.
Här kommer bilder från mitt bröllop. Här har jag använt ett mörkgrått cardstockark, bred silverfärgat band, blommor i olika blå nyanser, minibrads i antiksilver, ett rivet notpapper som jag rullat ihop & knutit med silvertråd, en swirl som jag färglade i silver, några glasblommor & dekorfärg i silver för att förstärka såpbubblorna som finns på bilderna. Kanterna på cardstocken är rivna & chalkade med en silvertonad färg. Stämpel med två hjärtan är färgad med antiksilver, fotomattorna har jag gjort av silvrigt cardstock & klippt med mönstersax.

Vi hade blått, silver & grått tema på bröllopet. Under "valsen" som vi inte hade utan en låt vi (läs Veronica) älskar så valde jag ut lite text från låten & tog med den, noterna kommer ju av att vi dansade & bubblorna som gästerna blåste på oss förstärkte jag som sagt med lite dekorfärg. Kul att ha med lite från temat tycker jag.

Bilderna blev lite ljusare än i verkligheten så de ger inte det verkligt rättvisa i mina ögon men lite tips kanske någon kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar